Spotkanie online

Studia

tytuł mgr psychologa - Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie ze specjalizacją  Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i

interwencje kryzysowe (dr Sylwa Kluczyńska);

Psychologia kryzysu (dr Elżbieta

Zdankiewicz-Ścigała) i Przeciwdziałanie

Przemocy interpersonalnej

(mgr Luis Alarcon Arias)

Studia

tytuł mgr psychologa - Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie ze specjalizacją  Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i

interwencje kryzysowe (dr Sylwa Kluczyńska);

Psychologia kryzysu (dr Elżbieta

Zdankiewicz-Ścigała) i Przeciwdziałanie

Przemocy interpersonalnej

(mgr Luis Alarcon Arias)

Podstawowa Pomoc Psychologiczna (PPP);

Instytut Integralnej Terapii Gestalt, Kraków

więcej

Ceny

Umów spotkanie

Potrzebujesz więcej informacji? Chcesz się umówić na pierwszą konsultację ? Gdzie mnie znaleźć ? 

Imię
Nazwisko
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Konsultacje online:

 

792 021 413

 

joannapsychoterapiairozwoj@gmail.com

Konsultacje stacjonarne:

 

Ośrodek Terapeutyczno-Rozwojowy Holipsyche

 

533 782 123

 

kontakt@holipsyche.pl

 

ul. Jana Kozietulskiego 1 lok. 2

Zapraszam na:

Kwalifikacje (wybrane)

Terapia skoncentrowana na rozwiązaniu (TSR/PSR)

Studia

tytuł mgr psychologa - Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie ze specjalizacją  Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i

interwencje kryzysowe (dr Sylwa Kluczyńska);

Psychologia kryzysu (dr Elżbieta

Zdankiewicz-Ścigała) i Przeciwdziałanie

Przemocy interpersonalnej

(mgr Luis Alarcon Arias)

Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (ang. Brief Solution Focused Therapy) należy do jednego z szesnastu współczesnych wiodących systemów psychoterapeutycznych, określanego mianem terapii konstruktywistycznych (J. O. Prochaska, J. C. Norcross, 2006).

Ten rodzaj terapii, czy szerzej rzecz ujmując Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach (ang. Solution Focused Approach) to nie tylko specyficzny model terapii, ale także znacznie szerszy zakres pojęciowy. Liczne przykłady aplikacji tego podejścia, odnajdujemy m.in. w obszarze ochrony zdrowia psychicznego, wychowania, edukacji (ang. Solution Focused Education), zarządzania zasobami ludzkimi w biznesie, czy praktyce pracy socjalnej, itp. Ponadto model ten znajduje zastosowania zarówno w pracy z pojedynczymi osobami, jak i grupami. W odniesieniu zaś do zagadnienia terapii warto także zaznaczyć, że podejście to sprawdza się w pracy z klientami doświadczającymi różnych problemów, np. przemocy, depresji, uzależnień, bulimii i anoreksji, konfliktów małżeńskich, itp.

Specyfika modelu TSR określa sposób postrzegania zarówno samego człowieka, natury jego problemów, możliwości zmiany oraz najbardziej użytecznych sposobów pomagania ludziom w jej osiągnięciu. Sposób, który możemy określić jako podejście radykalne, oparte o ideę konwersacji, zakładające możliwość skutecznej pracy nad zmianą bez potrzeby zgłębiania, czy szczegółowej analizy natury problemów, których doświadczają klienci. Podejście to zakłada także upełnomocnienie klienta, rozumiane jako jednocześnie środek i efekt końcowy relacji pomocowej. Idea ta bazuje na dwóch źródłach: znaczeniu przypisywanemu budowaniu obrazu rozwiązań, które są domeną tzw. preferowanej przyszłości klienta oraz przekonaniu, że klienci posiadają wystarczające zasoby, aby obraz ten zmaterializować w swojej przyszłości, czyli osiągnąć zakładane cele.

  

Źródła i istota TSR

Autorami tego modelu są Steve de Shazer i Insoo Kim Berg, którzy wraz z zespołem swoich współpracowników od końca 70-tych lat ubiegłego wieku rozwijali go w ramach Centrum Terapii Krótkoterminowej w Milwaukee w Stanach Zjednoczonych. Nawiązywali oni do dorobku M. H. Ericksona oraz metod pracy stosowanych w Mental Research Institute w Palo Alto. Doświadczenia te związane były z pracami J. Haley’a, D. Jacson’a i J. Weakland’a.

Próba skrótowego przedstawienia głównych idei i źródeł tego modelu sama w sobie ze względu na jego specyfikę, jest dosyć karkołomnym zadaniem. Odnajdujemy tu bowiem, w jego warstwie teoretycznej, odwołania m.in. do idei postmodernizmu, poststrukturalizmu, społecznego konstrukcjonizmu, koncepcji narracyjnej tożsamości i rozważań dotyczących roli oraz znaczenia języka, jakie podejmowali m.in. F. de Saussure, L. Wittgenstein, M. Foucault, czy J. Derrida (J. Szczepkowski, 2016).

Przybliżenie podstawowych założeń konstytuujących Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach także nastręcza pewnych trudności. W myśl słów S. de Shazera, model ten składa się bowiem z prostych opisów podobieństw i różnic w stosowanych różnych interwencjach służących zmianie (S. de Shazer, 1988, s. 84). Z założenia więc jego opis koncentruje się głównie na tym co działa, a pomija odpowiedzi dlaczego coś działa. Stąd też jego przedstawienie jest równoznaczne z dokonaniem deskrypcji głównych jego zasad, niż wyjaśnianiem mechanizmów związanych z określonymi interwencjami.

 

Swoja pracę poddaje regularnej superwizji indywidualnej (Artur Lewiński, Magdalena Szutarska), grupowej (Magdalena Szutarska, Michał Kostrzyński) oraz interwizji zespołowej.

Należę jako członkini do Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PSTTSR).

Od kilkunastu lat udzielam aktywnie wsparcia psychologicznego osobom w najróżniejszych środowiskach i miejscach. Dlatego też czuję się bardziej praktyczką, niż teoretyczką w zakresie szeroko rozumianej pomocy psychologicznej. Oczywiście silny korzeń teoretyczny, który wciąż buduje poprzez szkolenia, warsztaty i superwizje, również posiadam. Jednak moje bazowe umiejętności opieram na różnorodnym doświadczeniu.

 

Od prawie 10 lat pracuję w modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu (TSR/PSR, ang. SBFT) z elementami Porozumienia bez Przemocy (PbP, ang. NVC), które to podejście, w moim rozumieniu, jest spójne i uzupełniające model terapeutyczny. W swojej pracy również posiłkuję się innowacyjną metodą pracy z dziećmi - „Kids' Skills – Dam Radę!", która zakłada zmianę z kontekstu problemowego na kontekst umiejętności, których możemy uczyć się. W gabinecie wykorzystuję również elementy prac z uważnością (mindfulness). Ponadto, osobiście fascynuję się wiedzą z zakresu neurobiologii i najnowszymi osiągnięciami nauki związanej z mózgiem, więc kiedy takie elementy rozumienia są użyteczne w trakcie spotkań, również je wprowadzam.

Dzień dobry, Nazywam się Joanna Bieńkowska. Jestem terapeutką w  modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu oraz praktyczką zastosowania Porozumienia Bez Przemocy.

 

Umów Spotkanie

Porozumienie bez przemocy wg Marshalla B. Rosenberga Studia podyplomowe Collegium Civitas, Warszawa

Studia

tytuł mgr psychologa - Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie ze specjalizacją  Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i

interwencje kryzysowe (dr Sylwa Kluczyńska);

Psychologia kryzysu (dr Elżbieta

Zdankiewicz-Ścigała) i Przeciwdziałanie

Przemocy interpersonalnej

(mgr Luis Alarcon Arias)